Nasveti pri izbiri kompresorja za polnjenje tlačnih posod

 

Kakšno količino pretoka izbrati

Seveda bo tukaj odgovor s čim večjim pretokom zraka, da bodo tlačne posode čim hitreje napolnjene. Žal pa večja kapaciteta zahteva tudi večji kompresor in večji finančni vložek.
Manjši kompresor spodnjega cenovnega razreda, kot je Comptrade CTC 100 s kapaciteto polnjenja zraka 100 l/min, bo napolnil 6,8l tlačno posodo v približno 20 minutah.  Zaradi manjšega 4 – stopenjskega polnilnega sistema in posledično manjšega hladilnega sistema je ta kompresor primeren za maksimalno zaporedno polnjenje štirih tlačnih posod.  Po tem času je potreben približno 40 minutni premor za ohlajanje.
Srednji razred tako cenovno kot tudi po zmogljivosti predstavlja 3 – stopenjski  Comptrade CTP-160/210/280/320. Če upoštevamo model Comptrade CTP-320 s kapaciteto polnjenja 320 l/min, bo napolnjena 6,8l tlačna posoda v približno 6 minutah. Ta kompresor je zaradi hladilnega sistema primeren za večje količine tlačnih posod. Primeren je tudi za priklop na shrambo zraka ter polnilno rampo.
Najzmogljivejši razred predstavlja 4 - stopenjski Comptrade CTP-F 420/550/650/750. Najzmogljivejši model CTP-F 750 bo napolnil 6,8l tlačno posodo v manj kot treh minutah. Zmogljiv polnilni sistem potrebuje tudi zmogljiv pogonski motor, zato je v tem primeru potrebno pri izbiri upoštevati tudi primerno električno napeljavo saj so moči motorja od 7,5kW pa se do 15kW. Ta razred kompresorjev ima maksimalen polnilni tlak 420 barov, zato je smiseln priklop na shrambo zraka.

 

 

Stacionarni ali mobilni kompresor

Manjši kompresorji so zaradi teže in kompaktnih dimenzij idealni za transport, vendar zaradi hitrosti polnjenja ne smiselni za uporabo na terenu v primeru večjih požarov. Za primere ko želimo imeti v gasilski postaji kompresor, katerega je možno takoj naložiti v vozilo z nakladalno rampo, je primeren model Comptrade CTP-F 160/210/280/320. Ta kompresor je nameščen na DIN logistični voziček, skupaj s polnilno rampo, ter konfiguracijo dodatne opreme, ki je najbolj optimalna za delo na terenu.
Obstajajo tudi večji mobilni sistemi sestavljeni iz kompresorja ter shrambe zraka, ki so individualno narejeni za vgradnjo na priklopnik, kotalni prekucnik ali vgradnjo v gasilsko vozilo.
Morda bo mobilni kompresor še vedno zahteval določeno mero logistike, saj je pri delovanju kompresorja potrebno upoštevati kvaliteto zraka. To pomeni, da kompresor ne sme biti v neposredni bližini požarišča.

 

 

Je smiselna shramba zraka

Shramba zraka ali bolj pogovorni izraz »banka zraka« služi kot pomoč kompresorju pri polnjenju tlačnih posod. Pretok zraka iz shrambe do polnilne rampe je 2100 l/min, ne glede na samo zmogljivost kompresorja. Ta pretok iz shrambe zraka se seveda na polnilni rampi razdeli, glede na število odprtih polnilnih priključkov oziroma maksimalno 700 l/min na polnilni priključek. Pri pretakanju zraka iz shrambe zraka v tlačne posode, prihaja do manjšega segrevanja zraka kot pri direktnem polnjenju na kompresorju, zato so tlačne posode prej primerne za uporaba in padec tlaka po ohladitvi zraka ni tako drastičen. Za večji izkoristek shrambe zraka, so primernejši kompresorji z maksimalnim polnilnim tlakom 420 barov. Tlačne posode shrambe zraka imajo volumen 50l, število le teh je lahko poljubno in nima vpliva na kompresor ali polnilno rampo.

 

 

Mora biti polnilna rampa kompatibilna s kompresorjem

Izbira polnilne rampe je skoraj neodvisna od kompresorja, saj je to praktično razdelilni priključek kompresorja. Dovodna količina zraka iz kompresorja ter shrambe zraka se razdeli glede na število odprtih polnilnih priključkov. Rampa se priklopi na polnilni priključek kompresorja, preko polnilne cevi. V kolikor je sistem sestavljen tudi iz shrambe zraka, je na polnilni rampi nameščen dodaten mehanski ali pa avtomatski ventil. Minimalno sta na rampi dva polnilna priključka in vse do največjega števila deset kosov oziroma tudi več pri individualni konfiguraciji. Izbira se lahko med serijskimi priključki z maksimalnim polnilnim tlakom 220 bar in 330bar ali pa nastavljen tlak po želji stranke. Tlačno posodo se lahko privijači direktno na polnilni ventil DIN 477 G5/8” , ki je nameščen na rampi ali pa preko polnilne cevi. Slednji sistem je priporočljiv v kolikor so tlačne posode zložene v logističnem vozičku.

 

 

Je lahko polnilna rampa nameščena v drugem prostoru kot kompresor

Kompresor in polnilna rampa sta lahko nameščena v ločenih prostorih s priporočljivo razdaljo 30m. S tem ko kompresor namestimo v ločeni prostor, pridobimo več prostora in se znebimo hrupa delovanja kompresorja. Ločena namestitev pa zahteva določeno dodatno opremo oziroma daljinsko upravljanje kompresorja. Ta dodatna oprema zajema; start – stop gumb, gumb zaustavitev v sili, števec delovnih ur, glavno stikalo, avtomatski izklop kompresorja ob doseženem maksimalnem tlaku, testni gumb za kondenzacijo, avtomatski kondenzacijski sistem,…

 

 

Primeren prostor za namestitev kompresorja

Velikost prostora kjer bo nameščen kompresor ne sme biti manjša od 9 m², temperatura prostora se ne sme spustiti pod - 15° C, ter pri samem delovanju ne sme preseči + 45° C. Prostor mora biti suh in  dovolj zračen zaradi potrebe hlajenja pogonskega motorja in samega polnilnega sistema, ter seveda dovoda svežega zraka s katerim se polnijo tlačne posode.

 

 

Na koliko časa je potrebna menjava filtrov

Na sesalnem delu ima kompresor vgrajen filter, ki preprečuje da bi v sistem prišli trdi delci oziroma prah. Ta filter se glede na servisni protokol menja na vsakih 6 let oziroma menjava ali čiščenje po potrebi. Najbolj pomemben je glavni filter oziroma čistilni filter zraka iz aktivnega oglja. Ta filter se po servisnem protokolu menja na 12 do 24 mesecev / odvisno od filtrirnega sistema. Kompresor Comptrade CTP-F 420/550/650/750 uporablja filtrirni sistem D70-500, ki zagotavlja regeneracijo zraka do volumna 2400m³ po standardu DIN 3188 / EN 12021:2014. S tem filtrom je možno napolniti približno 1176 kosov 6,8l tlačnih posod do tlaka 300 bar. Ta izračun je zgolj teoretičen saj je upoštevana konstantna temperatura zraka 20°C, ki pa se v praksi razlikuje zaradi letnih časov in segrevanja zraka, ki ga povzroča pogonski motor. Za bolj natančen nadzor nasičenosti čistilnega filtra imajo nekateri modeli kompresorjev serijsko vgrajen nadzorni sistem Presec, pri drugih je pa dobavljiv kot dodatna opcija.
Presec je prikazuje nasičenost filtra v treh stopnjah:
- sveti zelena luč  / sistem deluje, filter OK / stopnja vlažnosti 15 – 20 Mg/m3
- sveti rumena luč / sistem deluje, filter bo potrebno v kratkem menjati / stopnja vlažnosti 20 – 25 Mg/m3
- sveti rdeča luč / sistem deluje, filter potrebno zamenjati / stopnja vlažnosti več kot 25 Mg/m3
- utripa rdeča luč / filter manjka ali je filtrirni sistem prekinjen / kompresor se avtomatsko zaustavi 

 

 

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih